segunda-feira, fevereiro 23, 2009

Diumenge

Feia dies que no agafava el tramvia. Feia dies que no anava al centre.

Diumenge vaig decidir fer una cosa que m'agrada molt fer. Fer de turista a la meva pròpia ciutat, ja sigui Barcelona, Florència o Lisboa. Vaig agafar el tramvia amb la mirada de veure les coses per primera vegada (i amb la sort de no haver-me de preocupar del mapa).

Lisboa estava resplendent. 23 graus. Sol. Aquesta llum magnífica que sol he vist en aquesta ciutat. Sembla que la llum vingui de tot arreu, ho invadeixi tot. Sembla que els edificis, els tramvies, les aceres, tot plegat, irradií llum.

I així vaig arribar a Cais do Sodré, des d'on, degut a unes obres, vaig anar a peu fins a Praça do Comercio. La intenció era visitar una expo que acaba el dia 1 de Març, veure si en podia treure alguna idea pels meus projectes i veure com havien tractar unes reproduccions que els havíem deixat des de la Biblioteca.

L'exposició (O Plano da Baixa Hoje) és raonable. Em va agradar més la segona part, amb alguns recursos museogràfics interessants, tot i que no del tot funcionals.

Al sortir, passejo una mica més i, com que ja es comença a fer tard per arribar als Jerónimos, agafo el 28, que és més ràpid. Al final de l'Av. 24 de Julio, de repent, veig una imatge, que sense haver-la vist mai, em resulta familiar.

Castellers a Lisboa? Amb pseudo-tècnica als dosos, però, sense dubte, castellers. On ho deuen haver anat a buscar?


És una publicitat per una companyia de telefonia mòbil. I la noia que hi ha a la dreta de la torre, no us sembla l'Angelina Jolie?

Sem comentários: