sábado, junho 02, 2007

Dia D... de decidir

El dia 6 de juny se m'acaba el contracte a la Biblioteca.

Sembla, altra vegada, que hi ha alguna opció de continuar, cobrant menys, durant un any més. És un contracte que es diu POC (Programa Ocupacional de Cultura) i serveix per explotar una mica més les persones que han estudiat coses relacionades amb la Cultura i estant a l'atur. Es tracat d'un programa en que et fan un contracte d'un any amb una institució i tu hi vas a treballar a canvi d'un 20% més del que rebries si et quedessis a casa.

No sona gaire bé... ja ho sé... però quedar-se a casa encara sona pitjor. De tota manera, tot i que la meva jefa esta intentant que em donin el POC per tots costats, no està pas garantit. El divendres va parlar amb una de les persones que podem firmar la preproposta i aquesta persona li va dir que si, que la firmava... Però com se sol dir: "del dicho al hecho..."

I jo... per una banda estic contenta de que em puguin renovar i, principalment, de que la meva jefa estigui contenta amb la meva feina i vulgui, de totes totes, que m'hi quedi. Però per altra banda... no serà que podria trobar alguna cosa millor?

Per una banda em sento amb l'obligació d'enviar currículums a altres llocs per veure si hem pot sortir una cosa més ben pagada i més relacionada amb la meva àrea... però al fer-ho, sento com si estigués traïnt una mica la confiança de la meva jefa...

En fi... sempre decidint! I he de donar gràcies per poder tenir l'oportunitat de decidir! I no haver-me de "conformar" amb una feina qualsevol.

Avantatges de quedar-me a la Biblioteca: l'ambient (hi ha molt bon ambient i m'entenc molt bé amb la jefa); l'horari (de les 10:30 a les 17:30 - enveja?- em permet fer moltes altres coses paral.leles); la feina (no és perfecte... podria ser millor, més relacionada amb la museografia, amb la didàctica, si! però també podria ser pitjor. Tinc llibertat per decidir moltes coses, la jefa em té confiança, la meva opinió s'escolta...); l'espai (la Biblioteca és preciosa, i, a part del fred que fa, és un gust entrar cada dia en un espai així); els llibres (continent - contingut, cap dels dos desmereix l'altre. En un espai magnífics, uns llibres únics, i el gust de poder estar en contacte amb ells).

Desavantatges: que m'acabi acomodant massa i em converteixi amb una funcionaria pública "típica" (AHHH!, ni en els meus pitjors malsons!); que podria estar fent coses més relacionadas amb la museografia, amb més pressupost, projectes més interessants... Podria? Hipotèticament parlant, podria.

En fi... decidir... -"tirem per aquí, tirem per allà- una de les coses que més em costa de tot!

Sem comentários: