segunda-feira, junho 30, 2008

Déu o la CIA?

Estic preparant un llibre sobre les cartes del Marquês de Pombal que hi ha a la Biblioteca i avui, llegint-ne una que parla del terratrèmol de 1755 que va arrassar Lisboa, m'ha fet gràcia aquesta frase:
"En la general consternació en que ens trobem, hem de agrair, però, a la Misericórdia Divina els incomparables benefícis de haver conservat ilesos les Reials Persones de Seves Majestats, i de tota la Reial Família".
El terratrèmol va destrossar el Palau Reial de la Praça da Ribeira, que era on normalment estava el Rei, però aquells dies de finals d'Octubre i primers de Novembre va decidir passar-los al Palau de Belém, que no va patir gaire amb el terratrèmol.
Al 1755 parlàven de providència divina. Al s. XXI parlariem d'informacions privilegiades dels serveis secrets i "conxorxa" de la classe política, assegurant que "aquí hi ha gat amagat". Serà que en aquella època sabien més del que deien i ja podien preveure el desastre que se'ls venia a sobre? Amb la mentalitat del XXI no em costa gaire de creure-m'ho. El que ens costa és creure en les casualitats, principalment si els poderosos en surten beneficiats.

2 comentários:

Anónimo disse...

Feia molts dies que no xafardejava el teu blog i m'ha agradat veure que t'has posat al dia i ens has explicat força coses interessants! M'encanta!!

molts records i petonets!!

maci

Anónimo disse...

Has viscut una Eurocopa una mica durilla o no té res a veure ;);)?
T'esperem el dia 12 de Juliol.
Un petó!