quarta-feira, novembro 01, 2006

Eleccions des de la distància

Ja he viscut algunes eleccions des de la distància, però no em preocupaven massa.

Aquestes, però, són diferents. Per primera vegada en molts anys, potser fins i tot per primera vegada, he votat convençuda i, per tant, m'interessa més el resultat.

Serà que qui jo he escollit governarà? Me n'arrepentiré d'haver votat el que he votat, com d'altres vegades? O durant els próxims 4 anys (o el que duri la propera legislatura) sentiré que he escollit bé?

No ho sé... jo, des de la distància, ja he votat fa molts dies. Més d'una setmana. Sense mitings finals, debats televisiu ni jornades de reflexió. Simplement amb els programes dels partits i alguns articles del diàri. Sense quedar-me colapsada per les tonelades de paraules i contra paraules, insults i bestieses que vosaltres, els que sou a casa, haureu hagut de sentir i aguantar.

Em dóna la sensació que la distància, aquest cop més que mai, em deixa veure les coses amb una perspectiva més clara, menys envoirada per l'accés informatiu. I segurament és per això que no dubto i que per primera vegada sento que realment he exercit el meu dret a vot en conciència, triant el que per a mi, és sense dubte, la millor opció.

Però tot i haver votat fa una setmana m'he d'esperar, com tots, a veure els resultats finals aquesta nit. I així sentir-me, a mesura que pugen i baixen els escons, més a prop de casa.

Sem comentários: