Ahir vam inaugurar amb el President de la República i un munt de gent important les tres expos que he estat preparant.
Tot va anar molt bé, tot i que encara estic cansada, però per a mi, el més important és que vam conseguir acabar-ho tot a temps, tothom va quedar content i la gent feia comentaris bastant possitius.
Que en vinguin més, però amb més temps! Aquestes les hem fet les tres en 5 mesos... una mica, miqueta, apretadet...
Avui van les fotos, demà les explico i ordeno algunes que han quedat desordenades.
Nucli 1: Não passarão! A importância das Linhas de Torres Vedras para a defesa de Lisboa
Exposició permanent (fins que obri el Centre d'Interpretació)
Exposició permanent (fins que obri el Centre d'Interpretació)
Entrada a la sala principal del nucli 1. Un primer espai octogonal parla de la estratégia das Linhas de Torres Vedras
2n espai de la sala principal del nucli 1. Es tracten aspectes com el sistema de comunicacions de les línies, el comissariat militar i l'organització de l'exércit portugués
Detall del telègraf de la maqueta, amb una ilustració explicativa al darrera
Vitrina de les figures de soldats de la Fàbrica de Sacavém
Paret sobre la reorganització de l'exércit portuguès, durant la 3ª invasió francesa. Les armes de la dreta estan tallades...Nucli 2: As invasões francesas: relatos e memórias
Exposició temporària (fins Novembre de 2010)
Frase a l'entrada
Sala 1 del núcli 2, al fons reproducció del "2 de Mayo"
Sala 1 del núcli 2
Exposició temporària (fins Novembre de 2010)
Frase a l'entrada
Sala 1 del núcli 2, al fons reproducció del "2 de Mayo"
Sala 1 del núcli 2
Sala 1 del núcli 2. Al mig, un dels punts de àudio
Sala 1 del núcli 2. Peça: Tauleta de "A-dos-Cunhados"
Sala 2 del núcli 2, taula de Maceira, on es va firmar l'armistici, fi de la primera invasió francesaNucli 3: De Ciudad Rodrigo a Torres Vedras: uma viagem pelas gravuras de época
(Fins febrer de 2010)
(Fins febrer de 2010)
I altres:
Al final de la inauguració, tothom content... Trobo que faig prou bona cara per haver dormit sol dues horetes!
Amb l'Ana, que m'ha ajudat en aquest projecte (i m'ha ofert la seva casa per dormir aquests intensius últims 15 dies)
Amb l'Ana i l'Olga, la dissenyadora gràfica de la exposició
Amb l'Ana, l'Olga i el Rui, el "jefe" (Cap de divisió de Cultura, Juventud i Turisme de l'Ajuntament de Torres Vedras, que vaig conèixer al curs de Porto). Llàstima dels ulls tancats...
I finalment, amb el Pedro!MISSION ACCOMPLISHED!!
Per acabar, el trocet del telenotícies de la RTP on van parlar de la expo:
I feu click aqui per veure el video fet per la Presidencia de la República
(Ah! El part que refereixo al títol és el del meu nou nebot, l'Adrià, el germanet de la Laia, del que encara no he vist fotos!! Pares atrafegats, a veure si me n'envieu alguna!)



















Sem comentários:
Enviar um comentário