sexta-feira, novembro 13, 2009

Un part i tres expos

Molts mesos després, torno a entrar el blog per ensenyar-vos unes fotos del que he estat fent durant aquests últims temps.

Ahir vam inaugurar amb el President de la República i un munt de gent important les tres expos que he estat preparant.

Tot va anar molt bé, tot i que encara estic cansada, però per a mi, el més important és que vam conseguir acabar-ho tot a temps, tothom va quedar content i la gent feia comentaris bastant possitius.

Que en vinguin més, però amb més temps! Aquestes les hem fet les tres en 5 mesos... una mica, miqueta, apretadet...

Avui van les fotos, demà les explico i ordeno algunes que han quedat desordenades.

Nucli 1: Não passarão! A importância das Linhas de Torres Vedras para a defesa de Lisboa
Exposició permanent (fins que obri el Centre d'Interpretació)

Entrada del Nucli 1, ante-sala, context cronológic

Més cronologia

Entrada a la sala principal del nucli 1. Un primer espai octogonal parla de la estratégia das Linhas de Torres Vedras

Detall d'un dels panells. Les parets són inclinades

Taula amb pantalla tàctil interactiva

2n espai de la sala principal del nucli 1. Es tracten aspectes com el sistema de comunicacions de les línies, el comissariat militar i l'organització de l'exércit portugués

Detall de la maqueta del Forte de S. Vicente, amb el telègraf a l'esquerra

Detall del telègraf de la maqueta, amb una ilustració explicativa al darreraVitrina de les figures de soldats de la Fàbrica de Sacavém


"Carro de bois", utilitzat pel manteniment dels forts durant la Guerra Peninsular

Vitrina dels soldats, visió frontal

Paret sobre la reorganització de l'exércit portuguès, durant la 3ª invasió francesa. Les armes de la dreta estan tallades...

Nucli 2: As invasões francesas: relatos e memórias
Exposició temporària (fins Novembre de 2010)

Frase a l'entrada

Sala 1 del núcli 2, al fons reproducció del "2 de Mayo"

Sala 1 del núcli 2

Sala 1 del núcli 2, en primer plà escultura de Teixeira Lopes, alegoria a la resistència popular

Sala 1 del núcli 2. Al mig, un dels punts de àudio

Sala 1 del núcli 2. Peça: Tauleta de "A-dos-Cunhados"

Sala 1 del núcli 2, a l'esquerra la maqueta de la batalla de Vimeiro

Sala 1 del núcli 2, maqueta vista desde dalt

Sala 2 del núcli 2, taula de Maceira, on es va firmar l'armistici, fi de la primera invasió francesa

Sala 2 del núcli 2. Al fons, audiovisual

Sala 2 del núcli 2

Sala 2 del núcli 2, a la paret del fons tres punts d'àudio

Sortida del núcli 2, espai de consulta de llibres

Nucli 3: De Ciudad Rodrigo a Torres Vedras: uma viagem pelas gravuras de época
(Fins febrer de 2010)

Colecció privada de gravats, de José Ramón Cid Cebriàn, organizada per temes


I altres:

Al final de la inauguració, tothom content... Trobo que faig prou bona cara per haver dormit sol dues horetes!

Amb l'Ana, que m'ha ajudat en aquest projecte (i m'ha ofert la seva casa per dormir aquests intensius últims 15 dies)

Amb l'Ana i l'Olga, la dissenyadora gràfica de la exposició

Amb l'Ana, l'Olga i el Rui, el "jefe" (Cap de divisió de Cultura, Juventud i Turisme de l'Ajuntament de Torres Vedras, que vaig conèixer al curs de Porto). Llàstima dels ulls tancats...

Amb la Lara i la Lurdes
I finalment, amb el Pedro!

MISSION ACCOMPLISHED!!

Per acabar, el trocet del telenotícies de la RTP on van parlar de la expo:



I feu click aqui per veure el video fet per la Presidencia de la República

(Ah! El part que refereixo al títol és el del meu nou nebot, l'Adrià, el germanet de la Laia, del que encara no he vist fotos!! Pares atrafegats, a veure si me n'envieu alguna!)

Sem comentários: