sexta-feira, março 07, 2008

Sobre el Canvi Climàtic

Parlant de la crisi econòmica que hi ha a Espanya (crisi que sembla real, i no de mentalitats, com la portuguesa) em van recomenar un article del Xavier Sala-i-Martin, "La tormenta perfecta", que explica prou bé el perquè de la crisi.

Mirant la seva web (una mica boja) he recuperat uns quants articles antics sobre el canvi climàtic (CC) que m'han semblat interessants i que posso aqui.

El CC és un problema, ell no ho posa en dubte (sí la veracitat d'alguns estudis sobre el CC). Però hi ha problemes més greu i que passen ara, i que maten persones ara (la pobresa a l'Àfrica, la Sida, etc...). Els diners que els governs (els nostres diners) gasten en un objectiu deixen de ser gastats en un altre. Serà que hem escollit el camí correcte? Serà que, per (no) variar, no som una mica curts de mires?

Cambio Climático (I): Una Verdad Incómoda (La Vanguardia, 17 Febrer 2007)
Cambio Climático (II): Mezclar Ciencia y Política (La Vanguardia, 10 Març 2007)
Cambio Climático (III): A La Vuelta de la Esquina (La Vanguardia, 17 Març 2007)
Cambio Climático (IV): El Tipo de Interés (La Vanguardia, 11 Abril 2007)
Cambio Climático (V): Entre Unos y Otros (La Vanguardia, 17 Abril 2007)
Cambio Climático (y VI):
No Es Nuestra Prioridad (La Vanguardia, 11 Maig 2007)

Sem comentários: